Jaaroverzicht 2017

Alle hoogtepunten van Koninklijke Harmonie De Adelaar in 2017

Jaaroverzicht De Adelaar Weesp

We hebben alle hoogtepunten van afgelopen jaar op een rij gezet, hieronder het Jaaroverzicht van 2017.

Tijdens de nieuwjaarsrepetitie werd er met leden donateurs en vrienden van de Adelaar geproost op een mooi 2017.

Nieuwjaarsrepetitie van het orkest van Weesp

Finale Jubal Muziekprijs Jan van Damme Weesp

Wina speelde de sterren van de hemel tijdens de finale van de Jubal Muziekprijs Jan van Damme. Dit is een prijs voor Weesper muzikaal talent, uitgereikt door Stichting Jubal.

Koningsdag 2017 begon met een mooi zonnetje bij Oversingel, vervolgens hebben we gespeeld bij de Aubade op het grote plein. Helaas trok er precies op dat moment een regenbui over, daarna hebben wij ons klaargemaakt voor het Oranjeconcert waar wij een gevarieerd programma presenteerde van ‘Simply the Best’, ‘Dromen zijn Bedrog’ tot het mooi gedragen ‘Bist du bei mir’.

Koningsdag Weesp De Adelaar

Dodenherdenking in Weesp

Dit jaar verleende wij weer onze medewerking aan Dodenherdenking in Weesp, Met de Stille Tocht naar het monument, muziek bij het monument aan de Ossenmarkt en het Taptoe signaal.

Zaterdag 6 mei kwam het konvooi van Het Gooi Bevrijd met wel 90 legervoertuigen naar Weesp. Wij hebben het konvooi muzikaal welkom geheten, het was heel bijzonder om de grote stoet voorbij te zien trekken. We speelden bij Oversingel, waar vele bewoners langs de route stonden te kijken.

Weesp Bevrijd 2017

Duurzame energie De Adelaar Weesp Zonnepanelen

Met prachtig weer heeft het team van vrijwilligers (Bert, Peter en Robin) de zonnepanelen geïnstalleerd op het dak van ons verenigingsgebouw. Met deze investering in duurzame energie kan de vereniging weer jaren vooruit. Gelukkig werd het een stralende zomer, met veel zon-uren!

De Instrumentenmarkt van zaterdag 15 juli was een succes! Verschillende belangstellenden hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid om eens op een instrument te blazen.

Muziekles in Weesp is een duidelijk concept: leden van de adelaar kunnen voor €25,- per maand professionele muziekles krijgen. Er zijn geen verborgen kosten, de vereniging zal een instrument beschikbaar stellen en het is inclusief lesmateriaal.

Heb jij ook interesse in Muziekles in Weesp? Ga naar www.adelaar-weesp.nl/muziekles en vraag een gratis proefles aan.

Muziekles in Weesp

Barbecueconcert 2017

Het seizoen voor de vakantie werd afgesloten met het Barbecueconcert. Het was gezellig druk aan de Papelaan, aansluitend aan de Instrumentenmarkt heeft het harmonieorkest een concert gegeven. Er stond een gevarieerd programma op de lessenaar. Daarna gaf Popkoor FUNtastic een concert, ze weten een goed feestje te bouwen, gezellig hoor! Het springkussen is de hele dag volop gebruikt door de kids, ze konden zich hier goed uitleven.

Het bleef droog, en iedereen heeft lekker vlees staan braden op de vele echte houtskool barbecues. Verder waren er verschillende optredens van onze leden, de Vechtbloazers wisten een feestje te bouwen en ‘s avonds werden er nog wat nummers tijdens de karaoke ten gehoren gebracht.

De kraam van De Adelaar tijdens de verenigingenmarkt van het Sluis en Bruggenfeest is drukbezocht. Leuk om te zien dat muziek in Weesp leeft onder de jeugd!

Verenigingenmarkt 2017 Sluis en Bruggenfeest

Open Repetitie Speel mee met het orkest van Weesp

Na de vakantie zwaaide de deuren aan de papelaan weer wijd open. Voor de repetities van 4 en 11 september werd iedereen uitgenodigd om mee te komen repeteren, en dat werd gedaan ook!

🇳 Oorlog, vrede en vrijheid: een groot thema, maar zó belangrijk om over te vertellen. Aldus voorzitter Cor van Alphen tijdens de opening van het concert ‘All you need is love’. Het orkest gaf onder leiding van dirigent Dim van den Berge een concert dat begon met een militaire mars, het mooie Give us Peace, tot een Bevrijdings medley waarbij bij menigeen herinneringen boven kwamen. Natuurlijk konden ‘De Speeltuin’ van Marco Borsato en Heal the World van Michael Jackson niet ontbreken. De harmonie sloot af met de alles samenvattende boodschap van the Beatles ‘All you need is love’.

Maar natuurlijk was het meer dan alleen muziek. Bij de entree van de zaal stonden twee echte legervoertuigen opgesteld. Het publiek had allemaal rood-wit-blauwe vlaggetjes met het programma in de hand, er was beeldmateriaal, Jantien Belt bracht twee passende gedichten ten gehore. De leden van de Adelaar hadden een video boodschap ingesproken, witte anjers mochten niet ontbreken en alles werd mooi ingeleid door de presentatie van Alexander Bauwens.

Met dit concert liet de Adelaar zich weer zien als een groeiende vereniging die in beweging is. De opening van het concert door het Leerlingenorkest was hier een goed voorbeeld van. Sommige leerlingen zijn nog maar een paar maanden bezig met muziekles bij De Adelaar en speelden nu al mee.

De Adelaar kijkt vol trots terug op een mooi concert, en dankt het publiek voor hun komst, het was druk in de zaal!

Bekijk alle foto’s

Concert Weesp over Oorlog Vrede en Vrijheid

Leerorkest Weesp

De opening van het concert werd gedaan door het Leerlingenorkest van De Adelaar! Een groep leerlingen waar de vereniging erg trots op is.